dinsdag 15 mei 2012

Zwaaien

Ik ben hardloper en motorrijder, maar wát een verschil is het of ik bij de ene of de andere activiteit gelijkgestemden tegenkom! Waar motorrijders elkaar - een enkele uitzondering daargelaten - bij het passeren hartelijk groeten, zo stoïcijns lopen hardlopers elkaar voorbij. Sterker nog, het lijkt wel of ze bewust iedere vorm van oogcontact uit de weg gaan.
Zelf ben ik geneigd om iedereen die dezelfde hobby beoefent als ik, altijd vrolijk tegemoet te treden. Het komt daarom ook nog weleens voor dat ik, tot grote hilariteit van mijn motorrijdende vrienden, soms zelfs enthousiast naar een tegemoetkomende scooter zwaai...

Voor mij geldt groeten als een teken van verbroedering. Je deelt eenzelfde passie en alleen dat al schept een band. Hardlopers denken daar kennelijk anders over. Die lopen met oordopjes in te genieten in een ander universum. Gelukkig kan ik het op twee wielen ruimschoots compenseren.
Maar vanaf april wordt het zelfs naar mijn maatstaven soms weleens een beetje te gortig. Dan komen alle mooiweerrijders weer uit hun warme holletjes gekropen en heb je soms moeite om tijdens het rijden ook nog even je handen áán het stuur te houden.
Maar tóch... mooiweerrijders of bikkels die het hele jaar door rijden; ik groet ze allemaal. Want motorrijden is leuk en motorrijders zijn dat per definitie ook!


1 opmerking:

  1. Haha, doet me denken aan toen Ron een brommer had gekocht, een stoer model Keeway XT50. Na zijn eerste woonwerkrit kwam hij trots thuis: er zwaaien motorrijders naar me!!!! hahaha
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen